Debatt: Hela Värmland ska leva!

Torsdag 24 maj 2018

Idag skriver Liberalerna Sunnes förstanamn Marianne Åhman i Värmlands folkblad om att Hela Värmland ska leva!

Hon skriver:

”(…) Ett samhälle stannar om inte bank, post och kontanthantering fungerar. Flera värmländska kommuner saknar i dag bank. Riksdag/ regering måste via post och telestyrelsen ge direktiv att hela landet ska ha fungerande kontanthantering. Tillgänglig polis och rättsväsende i varje hörn av Värmland är en trygghet som krävs både för att värna demokrati som för att förhindra brott. Vi hör att värmländska lantbrukare har ökade stölder av maskiner och diesel och polisen har inga resurser att följa upp dessa brott. Liberalerna har i vår budget mera resurser till polisen och deras löner, detta ska locka fler poliser till yrket och få flera att stanna både i storstan som på landsbygden.

God och tillgänglig sjukvård både på vårdcentraler med flexibla öppettider som akutsjukvård dygnet runt ger trygghet i Värmland.

Genom detta vill Liberalerna ge förutsättningar för att hela Värmland ska leva!

Marianne Åhman

Riksdagskandidat och landsting/regionkandidat, Liberalerna”

För att läsa debattartikeln i sin helhet se: https://www.vf.se/debatt/hela-varmland-ska-leva/